2011/06/01

Gawai Day

Happy Gawai Day....

Di soal Tentang Hari Gawai mesti tidak dapat lari daripada minuman yang beralkohol yang menjadi minuman yang utama pada hari tersebut tidak kira air tersebut berkualiti atau yang paling murah....  minuman beralkohol sebenarnya ada kebaikan dan ada keburukan dan bergantung cara penggunaan seseorang dan kuantiti pengambilan tersebut. Tetapi di barat pengambilan Alkohol digunakan untuk memanasan badan tetapi di ambil kualiti yang sedikit. selain itu, ia juga digunakan di dalam mana restaurant bagi menyedapkan masakan tersebut.

Bagi Umat Islam Alkohol amat2x tidak di galakan kerana memudaratkan diri sendiri dan begitu juga di malaysia, pengambilan Alkohol tidak di galakan..
Tetapi pada masa kini... undang2x berkenaan pengambilan Alkohol tidak di hiraukan... mereka selalu mengambil Alkohol berlebihan dan memandu kereta atau kendeeraan bermotor...Hal ini amat di larang kerana memudaratkan pengunaan yang lain.

Pengambilan Alkohol tidak Salah.. tetapi kita harus ingat Agama kita larang atau tidak?? dan Jikalau Nak Ambil Harus ingat orang tersayang..?
jadi fikir kan lah....


However...
Happy Gawai Day..
Gawai syoik ... banyak makanan.. hehheh~

0 comments:

Post a Comment