2018/07/08

Booking Flight semudah 1,2, 3 dengan traveloka

Sebelum pergi melancong mengunakan flight ,kita selalu akan membuat pebandingan antara  Airasia , MAS , dan Malindoair untuk mendapat tawaran harga yang terbaik dan jimat duit untuk kediaman semasa melancong. Tapi kebanyak kita tidak tahu dengan mengunakan Traveloka, kita boleh menjimatkan masa untuk buat pebandingan antara flight semua tersebut dengan menunjukan flight yang mana menawarkan harga paling murah. Bukan setakat itu juga, cara belian tiket mengunakan traveloka lagi mudah berbanding dengan laman web tempat penjualan tiket tersebut. Traveloka selamat digunakan. di bawah ini adalah cara pembelian tiket traveloka mengunakan Smart phone android. 

pertama kali, Install app. traveloka di playstore, dan buka setelah complete install. 

beginilah paparan hadapannya, yang simple. tekan flight. 

pilih lokasi yang ingin dilawati dan tarikh setra jumlah penupang. 

paparan ini akan di tujukan. pada tarikh yang saya pilih MAS yang bagi tawaran yang terbaik. 


isikan maklumat yang di perlukan. 


yang kotak kecil Chubb travel protection boleh di pilih, jikalau ingin travel insurance, click box tersebut dan jikalau tak nak boleh abaikan sahaja. Jumlah perlu di bayar seperti yang di tunjukan. 



Pembayaran boleh dibuat melalui Card Credit, Perbankan Internet dan 7eleven dengna Molpay. Traveloka adalah laman web/ agent yang tawarkan pembayaran di 7eleven. 

SELAMAT MENCUBA...




0 comments:

Post a Comment